یادگیری

آموزش مطالب علمی

یادگیری

آموزش مطالب علمی

شخصیت شناسی

شخصیت شناسی یک روش علمی است که با استفاده از آزمون ها، مصاحبه ها و مشاهدات، سعی می کند ویژگی های روانشناختی، رفتاری و احساسی یک فرد را شناسایی و توصیف کند. شخصیت شناسی می تواند به فرد کمک کند تا خودش را بهتر بشناسد و با دیگران بهتر ارتباط برقرار کند.

برای شخصیت شناسی، انواع مختلفی از آزمون ها وجود دارد که هر کدام با روش و معیارهای خاصی سعی می کنند ویژگی های شخصیتی یک فرد را اندازه گیری و تحلیل کنند.

https://honarfardi.com/public-skills/personality/nose-form-and-personality/

برخی از معروف ترین آزمون های شخصیت شناسی عبارتند از:

تست شخصیت شناسی MBTI که با استفاده از چهار مشخصه رفتاری (برون گرایی یا درون گرایی، حسی یا شهودی، منطقی یا احساسی، قضاوت گر یا ادراکی)، افراد را به ۱۶ تیپ شخصیتی تقسیم می کند.


آزمون شخصیت ۱۶ عاملی کتل که با بررسی ۱۶ عامل روانشناختی (مانند خودبینی، هوش، پایبندی، خودکنترل و ...)، نقاط قوت و ضعف شخص را نشان می دهد.


تست 5 عاملی نئو که با سنجش پنج حوزه شخصیت (باز بودن به تجربه، وظایف دار بودن، خوش بین بودن، همکار بودن و درون گرایی)، پروفایل شخصیت فرد را تشکیل می دهد.


پرسش نامه شخصیت چند محوری مینه سوتا که با ارزشابی ۱۰ عامل بالینی (مانند اضطراب، افسردگی، پارانوئید و ...) و ۴ عامل غیر بالینی (مانند دروغگوئی، ماسک پوشی، تحول جنسی و ...)، سلامت روان فرد را مورد بررسی قرار می دهد.


پرسش نامه شخصیتی هگزاکو که با سنجش شش حوزه شخصیت (باز بودن به تجربه، وظایف دار بودن، خوش بین بودن، همکار بودن، درون گرایی و صادقانه بودن)، نقطه نظر فرد در مورد خود و دیگران را نشان می دهد.

 

این فقط بخش کوچکی از آزمون های شخصیت شناسی است که در جهان استفاده می شود. هر آزمون دارای مزایا و معایب خود است و هیچ یک نمی تواند کاملاً تمام جوانب شخصیت فرد را پوشش دهد. لذا بهتر است قبل از انجام هر آزمون، با هدف و منبع آن آشنا باشید.


https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA#:~:text=%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%8C%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%D9%88,%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD%20%D9%85%D9%86%D8%B3%D8%AC%D9%85%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF.


غلبه بر چالش های بهداشت جهانی چگونه ممکن است؟

سلامتی یکی از بسیاری از اولویت هاست

وقتی کشورها متعهد به انجام این کار باشند، پول جمع آوری کرده و برای سلامتی خرج می کنند. اراده و میل سیاسی تعیین می کند که آیا سلامت بر هزینه های نظامی یا سایر هزینه ها پیروز می شود. تمایل به جمع آوری بودجه برای سلامتی به این معنی نیست که فورا امکان پذیر است. کشورهای با درآمد کم و متوسط بین 63 تا 78 درصد از پتانسیل خود را برای افزایش درآمد استفاده می کنند.

چندی پیش، هند، اندونزی و میانمار کمتر از 6 درصد از منابع دولتی را به سلامت اختصاص دادند که کمتر از بسیاری از کشورهای آفریقایی است.

کشورهای دیگر نیز از موفقیت مشابهی برخوردار بوده اند: ویتنام و سنگاپور هزینه های بهداشتی دولت خود را از 5.6% و 7.4% از مخارج دولتی در سال 2004 به 14.2% و 14.1% در سال 2014 افزایش دادند.بیشتربدانید


مالیات برای سلامتی خوب است

کشورهای ثروتمند درآمد بیشتری را به عنوان سهم تولید ناخالص داخلی خود افزایش می دهند؛ و مالیات ها بزرگ ترین سهم درآمد داخلی آن ها را تشکیل می دهند. کشورهای فقیر سیستم های جمع آوری مالیات ضعیف تری دارند. در حدود نیمی از کشورهای کم درآمد و کم درآمد، مالیات کم تر از ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی آن ها را تشکیل می دهد.

چندین کشور - بورکینافاسو، کنیا و سنگال - به طور کامل از ظرفیت خود برای جمع آوری مالیات استفاده کرده اند و بعید است که هرگونه تلاش اضافی در این زمینه منجر به تامین مالی اضافی برای سلامت شود.

همچنین می توان برای سلامتی مالیات در نظر گرفت. به عنوان مثال، جیبوتی و گواتمالا درآمد حاصل از مالیات بر تنباکو را به سلامت هدایت می کنند. اقتصاددانان استدلال می کنند که اگر اختصاص درآمدهای مالیاتی برای سلامت واقعاً منجر به افزایش بودجه سلامت می شود - دولت ها ممکن است به سادگی بودجه سلامت را از سایر منابع درآمد خود کاهش دهند.

استراتژی های اجتناب از مالیات مانند فرسایش پایه و تغییر سود مشوق های مالیاتی به شرکت ها، و فساد نیز ظرفیت کشورهای در حال توسعه برای جمع آوری درآمده ای مالیاتی را تضعیف می کند.

شواهدی مبنی بر اینکه معافیت های مالیاتی و اعتبارات منجر به سرمایه گذاری های خارجی بزرگ تر می شوند، کمیاب است. در واقع، جدا از موارد خاص، مشوق های مالیاتی باعث از دست دادن درآمد می شوند.

صندوق بین المللی پول تعیین اهداف درآمدی و گسترش پایه مالیاتی را توصیه می کند. در حالی که مالیات بر درآمد و ارزش افزوده منابع اصلی درآمد در جهان توسعه یافته است، اقتصاد خاکستری کشورهای در حال توسعه منجر به از دست رفتن فرصت های جمع آوری درآمد می شود.

در نهایت، تجربه فیلیپین بین سال‌های 2012 و 2016 یکی از قانع‌کننده‌ترین نمونه‌های اصلاحات ملی بلندپروازانه مالیات بر تنباکو است. این شامل یک تجدید ساختار اساسی در ساختار مالیات غیر مستقیم دخانیات کشور و افزایش قابل توجه مالیات بود. این بودجه باعث افزایش تعداد خانواده های ثبت نام شده در طرح بیمه سلامت شد، از 5.2 میلیون عضو اصلی در سال 2012 به 15.3 میلیون در سال 2015.


بورس همچنان یک گزینه است

برای برخی کشورها، گسترش پایه مالیاتی یا افزایش کارایی جمع آوری مالیات یک کار فوری غیرممکن است.

در این حالت استقراض فرصتی را برای کشورها فراهم می کند تا از بحران عبور کنند و در عین حال نیازهای سرمایه گذاری فوری را تامین کنند.

بسیاری از کشورها از یک دوره طولانی نرخ بهره پایین جهانی و دسترسی به منابع مالی توسعه استفاده کردند. بدهی های دولتی در 20 سال گذشته به رشد خود ادامه داده است، با جریان خالص بدهی در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، به استثنای چین، که در سال 2016 به 194 میلیارد دلار رسید. اگرچه استقراض منابع اولیه را تأمین می کند، بسیاری از اقتصاددانان نگران هستند که کشورها ممکن است این وجوه را نداشته باشند. توانایی بازپرداخت بدهی خود را دارند.


برون سپاری و استفاده از آن در کسب و کارهای کوچک

برون سپاری چیست؟

برون سپاری یک روش کسب وکار است که در آن یک سازمان با یک شرکت خارجی برای ارائه خدمات، انجام وظایف یا تحویل محصولات قرارداد می بندد.

این کار می تواند در داخل یا خارج از کشور انجام شود و شامل انتقال بخشی از عملیات کسب وکار به یک نهاد خارجی است.

هدف از برون سپاری کاهش هزینه ها و در عین حال حفظ کنترل کیفیت بر فعالیت هایی است که برون سپاری می شوند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C#:~:text=%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20(%D8%A8%D9%87%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C%3A%20Outsourcing%20),%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B9%D9%85%D9%84%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF.


نحوه شروع کار برون سپاری

این که آیا شما یک تجارت کوچک یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی هستید ، برون سپاری بار کاری شما می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد.

در اینجا مراحل شروع برون سپاری کار شما آورده شده است.


گام اول: مشخص کنید که چه چیزی را می توانید برون سپاری کنید

اولین قدم در برون سپاری کارها این است که مشخص کنید کدام وظایف را می توانید برون سپاری کنید و کدام وظایف باید در تیم شما باقی بمانند.

ضروری است که ارزیابی کنید کدام وظایف برای یک منبع خارجی مناسب تر هستند و کدام یک می توانند در تیم فعلی شما بهتر و موثرتر انجام شوند.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

راندمان هزینه

نوع کار

پیچیدگی کار

زمان لازم برای تکمیل آن


گام دوم: مقایسه هزینه های درون سازمانی با برون سپاری

زمانی که مشخص کردید چه وظایفی را برون سپاری کنید، زمان آن فرا می رسد که هزینه های انجام کار درون سازمانی را با برون سپاری مقایسه کنید.

دقت کنید که همه هزینه های مرتبط را در نظر بگیرید، مانند:

زمان صرف یادگیری مهارت های مورد نیاز برای این کار می شود

هزینه استخدام کارکنان اضافی یا آزادکارها

هر گونه آموزش یا تجهیزات اضافی مورد نیاز


گام سوم: SOPS ایجاد کنید

ایجاد SOPS (روشهای عملیاتی استاندارد) بخشی جدایی ناپذیر از کار برون سپاری است.

SOP ها وضوح و ساختار را برای روند ارائه می دهند ، و اطمینان می دهند که تمام کارها به صورت مداوم انجام می شود.

این دستورالعمل ها باید شامل اطلاعات دقیق در مورد موارد زیر باشد:

کار در دست

زمان تحویل مورد نظر

هر نرم افزاری یا تجهیزات مورد استفاده

اجرای SOP می تواند به اطمینان حاصل شود که کار به سرعت و کارآمد به اتمام می رسد و در عین حال پتانسیل خطاها را نیز کاهش می دهد.


گام چهارم: ایجاد توافقنامه های آزادکاری

زمانی که وظایفی را که باید برون سپاری شوند، مشخص کردید، زمان آن فرا می رسد که با آزادکاران یا شرکت های شخص ثالث قرارداد یا توافق کنید.

این توافقنامه ها باید شامل اطلاعاتی در مورد دامنه کار، شرایط پرداخت، و مهلت های تکمیل باشد.

دقت داشته باشید که قبل از امضای سند، تمام اسناد را با دقت بخوانید، زیرا چارچوب تکمیل کار را فراهم می کنند.


گام پنجم: وب سایت های برون سپاری تحقیقاتی 

اکنون ، زمان آن رسیده است که تحقیق و یافتن بهترین وب سایت های برون سپاری برای تجارت خود.

سیستم عامل های مختلفی در دسترس است که هرکدام دارای مزایا و مضرات آن هستند.

برای اطمینان از انتخاب مناسب برای نیازهای خود ، وقت خود را برای مقایسه ویژگی هایی مانند:

رابط کاربری آسان

سیستم پرداخت ایمن

پروفایل های دقیق با رتبه بندی و بازخورد

با انجام دقت کافی ، می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین وب سایت برون سپاری را برای نیازهای خود پیدا می کنید.


https://www.feedough.com/startup-resources/best-outsourcing-websites/


ساده ترین ابزارهای یادگیری موسیقی

خبر خوب این است که در کل، خانواده سازه ای زهی بسیار قابل دسترس هستند و توانایی انتقال بین سازها بسیار خوب است. سعی کنید با ترومبون یا شیپور شروع کنید و ببینید که چگونه پیشرفت می کنید.


آیا یادگیری طبل آسان است

اگر به دنبال یک کیت طبل سنتی تر هستید، به سه چیز نیاز دارید: مقدار پول مناسب، فضای زیاد، و همسایگان بسیار صبور. این واقعیت وجود ندارد که حتی کیت‌های درام ارزان‌تر نیز شما را کمی عقب می‌اندازند، و راه‌اندازی و حمل و نقل آن‌ها ساده‌ترین راه نیستند.

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام خرید درام باید به خاطر بسپارید این است که در واقع چندین درام، سخت افزار پشتیبانی از آنها، مجموعه ای از سنج و یک چهارپایه خریداری می کنید. اضافه می شود!

البته خبر خوب این است که کیت‌های الکترونیکی وجود دارند که برای یادگیری عالی هستند، راحت‌تر می‌توان با آن‌ها کار کرد و البته بسیار کم‌صدا هستند، زیرا می‌توانید از هدفون با آنها استفاده کنید. همچنین مواد آموزشی آنلاین فراوانی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با پیچیده‌ترین آهنگ‌ها آشنا شوید، اگرچه احتمالاً در ابتدا به شما توصیه می‌شود که یک به یک درس بگیرید.


بنابراین، آیا باید یک ابزار را یاد بگیرم؟

البته باید بدانید که یادگیری نواختن یک ساز - هر وسیله ای - یکی از بهترین کارهایی است که یک فرد می تواند انجام دهد. نواختن موسیقی، چه به تنهایی و چه با دوستان، تجربه ای لذت بخش و دگرگون کننده با انبوهی از مزایای اثبات شده برای سلامت کلی و توانایی های شناختی شما است. امیدوارم به شما کمک کرده باشد که بتوانید هر وسیله خاصی که می خواهید را محدود کنید، اما نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است: هیچ انتخاب اشتباه و امکانات نامحدودی وجود ندارد.آموزش رایگان موسیقی